2015. február hónap bejegyzései

Karácsony a kollégiumban

“S az Ige testté lett, és közöttünk élt. Láttuk dicsőségét, az Atya Egyszülöttének dicsőségét, akit kegyelem és igazság tölt be.” (János 1,14)

no images were found

A december a karácsonyi készülődés jegyében telt. Télapó kollégiumi látogatása után (aki minden jó gyereknek ajándékot hozott) megkezdődött a mézeskalács sütés Zsóka néni vezetésével és az Angyalkázás, ami most először az összes csoport bevonásával történt. A vállalkozó szellemű kolisok bedobták nevük az angyalkás dobozba majd mindenki húzott magának egy védencet. Az angyalkák heteken át titokban tartva kilétük kedves szavakkal, apró figyelmességekkel, ajándékokkal halmozták el védenceiket. A kollégiumi karácsony napján a közös ünnepség alkalmával lehullott a lepel az angyalkákról és jó hangulatban nevetgéltek az elmúlt napok élményeire visszaemlékezve.

Az istentiszteleten a kolis énekkar teljesített szolgálatot, Igazgatónő pedig átadta a Diákönkormányzattal egyeztetve vásárolt karácsonyi ajándékokat, a hatalmas síkképernyős televíziót és a sarokkanapét. Természetesen nem maradhatott el a már hagyományosnak tekinthető ünnepi vacsora sem.

Kassai kirándulás

no images were found

Kollégiumunk sikeres pályázatot nyújtott be az Evangélikus Egyház Gyermek- és Ifjúsági Osztálya felé, amellyel lehetőségünk nyílt felfedezni a gyönyörű felvidéki magyar várost, Kassát. Mivel a pályázaton elnyert összeg nem tudta fedezni az utazás minden költségét, szükséges volt a kollégium és a szülők anyagi ráfordítása.

Őri Katalinnal a kirándulás előtt elutaztunk Kassára és felmértük a lehetőségeket, a helyszínen tájékozódtunk, hogy milyen nevezetességeket érdemes megnézni és mennyi időt vesz igénybe egy-egy látványosság.

2014 szeptember 27-én utaztunk a reggeli vonattal és a következő látnivalókat tekintettük meg: Kassa főtere (zenélő szökőkút, sétáló utcák), Dóm – itt található II. Rákóczi Ferenc kriptája, Zsigmond-torony (160 lépcsőfokot kell megmászni a gyönyörű kilátáshoz), evangélikus templom („a magyar Luther” temploma), református templom, Rodostói-ház (a törökországi másolata), Miklós-börtön, Márai Sándor szülőháza. Az utat tanulmányútként szerveztük, ami azt jelentette, hogy az előre meghatározott mintegy 12 témából a nevelők és a kollégisták egyéni választás alapján különböző források segítségével felkészültek és a megszerzett tudást kiselőadások formájában továbbadták kiránduló társaiknak. Megkoszorúztuk II. Rákóczi Ferenc sírját és Márai Sándor emlékművét.

A kirándulás jól sikerült, mindannyian jól éreztük magunkat a hosszú vonatút ellenére is és rengeteg tudással, tapasztalattal gazdagodtunk.